• יו"ר: פרופ' איריס ברשק
  • מזכיר האיגוד: ד"ר צחי נוימן
  • גזברית: ד"ר יהודית קראוס
  • חברי ועד: פרופ' דב הרשקוביץ, ד"ר חנניה ואקנין, ד"ר ליאת אפל שריד, ד"ר עדי יוסיפוביץ
חדשות

שלושה מומחים בכירים הודיעו על התפטרותם מהמכון לרפואה משפטית

הרופאים הוותיקים דורשים שיפור בתנאי העסקתם | בהסתדרות הרפואית מתנגדים להעלאת שכרם שלא במסגרת הסכם השכר הקיבוצי | עזיבתם תותיר את המכון עם מחצית מהצוות הבכיר

עובדי המכון לרפואה משפטית באבו כביר. צילום: חיים גולדברג/ פלאש 90

שלושה רופאים בכירים במכון לרפואה משפטית באבו כביר הודיעו אתמול (א') על התפטרותם בשל תנאי העבודה והעומס הרב במכון. השלושה הודיעו במכתב משותף, וכל אחד בנפרד, כי יסיימו את עבודתם ב-17 במאי. על ההתפטרות דיווח אמש עידו אפרתי בהארץ.

על פי הדיווח, השלושה פנו להנהלת המכון ולמשרד הבריאות ודרשו שיפור בתנאי העסקתם וזאת, לדבריהם, בין היתר, כדי למשוך רופאים נוספים להתמחות בתחום שחסרים בו מומחים בארץ.

השלושה, ד"ר מאיה פורמן, מנהלת היחידה לרפואה משפטית־פתולוגית, ד"ר הדס גיפס, רופאה בכירה ומרכזת תחום הנצלת הרקמות במכון, וד"ר אלון קריספין, מנהל המערך לזיהוי באמצעות דימות במכון - כולם ותיקים.

במכון מועסקים שישה מומחים ועוד ארבעה בתקן מתמחים, בהם שניים שעברו באחרונה את בחינת סיום ההתמחות. העזיבה תותיר את המכון עם מחצית מהצוות הבכיר והמנוסה. "במדינת ישראל צריכים להיות בין 50 ל-100 מומחים ברפואה משפטית. האנשים במכון עובדים מאוד קשה והמלחמה הביאה את זה לקצה", אמר מקור במערכת הבריאות. "זה לא רק עניין השכר. העומס על המכון רב כל כך שאנשים הגיעו למצב שהם לא יכולים לבצע את העבודה שלהם כמו שצריך".

לטענת גורמים במערכת הבריאות, במשרד הבריאות ובמשרד האוצר אין התנגדות להעלות את שכר הרופאים כיוון שמדובר בעובדים בודדים ולאור המצוקה בתחום. אלא שבהסתדרות הרפואית מתנגדים להעלאת שכר שלא במסגרת הסכם השכר הקיבוצי של הרופאים.

כפי שדווח בדוקטורס אונלי, בדיון בוועדת הבריאות של הכנסת שעסק במצב המכון, בחודש נובמבר, ציין מנהל המכון ד"ר חן קוגל כי "משרד הבריאות הקצה תקנים, אך רופאים לא רוצים לבוא בגלל הסכמי ותנאי השכר. לפני חמש שנים היו 15 רופאים מול שמונה בלבד היום, כאשר שניים עומדים לעזוב. המבנה עצמו לא יכול להחזיק עוד רופאים בגלל גודלו", הוסיף בדיון. פורמן וקריספין אמרו בדיון "אין פה פתרונות קסם. אנחנו מותשים מאוד מאוד. הגענו למלחמה על הקצה".

בחודש אוגוסט האחרון סגר המכון את שעריו בשל העומס. 21 גופות פונו למכון שבו היה רופא אחד ו-19 מקררים.

לפני כשבועיים נערך טקס הנחת אבן הפינה של מבנה חדש למכון במתחם של בית החולים אסף הרופא. באותו מעמד אמר מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב כי "בימים אלה מתקיים משא ומתן עם ההסתדרות הרפואית, בו אנו נותנים עדיפות לפסיכיאטריה, רפואה משפטית ושיקום. מהלך זה נועד להשלים, יחד עם המעבר הפיזי, את השינוי שיעבור המכון. כולנו תקווה שהמבנה החדש יתמלא בעוד צוותים רפואיים באופן שיהלום את משימותיו הלאומיות של המכון".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "המשרד והמכון פועלים כבר חודשים רבים וארוכים על מנת לשפר את תנאי העבודה והשכר של הצוות הרפואי במכון, בכלל זה מתנהלות שיחות רבות במסגרת המו"מ עם ההסתדרות הרפואית והממונה על השכר באוצר על תנאי השכר של הרופאים, כאשר המשרד שם דגש על תנאי הרופאים משפטיים לצד פסיכיאטרים ורופאי שיקום. אנו פועלים לכך שבזמן הקרוב יימצאו המענים אשר יאפשרו העסקה ראויה של עובדי המכון, כעת ולעתיד לבוא, מתוך הבנת חשיבותו ותפקידו הקריטי של המכון לרפואה משפטית בישראל".

נושאים קשורים:  המכון לרפואה משפטית,  התפטרות,  חדשות,  שכר,  משרד הבריאות
תגובות
19.03.2024, 06:40

אחד מהתנאים צריך להיות העלאת מספר ימי החופש וימי עבודה /השתלמות מהבית, תמיכה בהבאת עוד כח אדם והחזר על טיפולי ברהנ ומכוני כושר להם ולבני משפחה - אלו דרכים לשפר תנאים בלי קשר להסכמי השכר, בעיני עובדי מקום כזה צריכים ימי חופש לפחות כמו עובדי קרינה אם לא יותר. המראות והעומס הנפשי אליו הם נחשפים הם לא פחות רדיואקטיבים. מקווה שיצליחו במאבקם, ומקווה שהר"י תבין את החשיבות.

אנונימי/ת
19.03.2024, 09:02

מדינה שמפקירה גם את רופאי המכון לרפואה משפטית כמו את החטופים ואת תושבי העוטף ואת אנשי המילואים והעוטף. וימשיכו להצביע חמי שמצביעים כי מפחדים משינוי.