חדשות

זעזוע בחברת התרופות "סאנופי": חבר המנהלים הדיח המנכ"ל

החברה הצרפתית סובלת מירידה במכירות התרופה "לנטוס" לסוכרת; בין המנכ"ל ליו"ר מועצת המנהלים שררו באחרונה יחסי איבה ומחלוקת

מנכ"ל ענק התרופות הצרפתי סאנופי (Sanofi) בשש השנים האחרונות, כריס פיבאכר (Viehbacher), פוטר מתפקידו לאחר אזהרת רווח שהחברה פירסמה שלשום עקב קיפאון במכירות. ההאטה בצמיחה נובעת בעיקר מבעייתיות במכירות תרופת Lantus לטיפול בסוכרת - אחת משש התרופות המצויות בראש הפורטפוליו של החברה.

בין מועצת המנהלים לבין המנכ"ל שררה מתיחות מתמשכת עד יחסי איבה. היא מוסברת בין השאר בפערים בתרבויות הניהול. ההחלטה על פיטורי המנכ"ל התקבלה שלשום (יום ג') ב"הצבעה פה אחד בדירקטוריון", נמסר בהודעה לתקשורת

פיבאכר הוא גרמני-קנדי והעיתון הכלכלי "פורצ'ן" ציין, שהפערים בתרבויות הניהול שהביאו למתיחות ולעימותים עם העובדים וההנהלה נבעו בין השאר משום שביקש להפוך את החברה לבינלאומית. בצרפת נחשבת "סאנופי" לחברת התרופות הגדולה ביותר, עם יוקרה רבה ומוערכת כ"גיבורה לאומית" של הכלכלה המקומית.

את תפקיד המנכ"ל הזמני נטל לידיו היו"ר, סרז' ויינברג. בתדרוך לתקשורת מסר, כי מועצת המנהלים איבדה את האמון במנכ"ל. כמו כן, הודה שמופעל עליה לחץ תחרותי גדול הפוגע במכירות "לנטוס".

אתמול דיווחה סוכנות הידיעות "רויטרס", כי המנכ"ל שהודח העתיק את מגוריו מפריס לבוסטון וגם צעד זה הפריע למועצת המנהלים. פיבאכר היה המנכ"ל הראשון הלא-צרפתי של סאנופי.

לקריאה נוספת לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  סוכרת,  תעשיית התרופות,  סאנופי,  לנטוס,  Lantus
תגובות