חדשות

"שניידר": פורמולה שפיתחו רופאים האיצה גדילה בילדים רזים ונמוכים

תוצאות המחקר פורסמו בכתב העת Journal of Pediatrics, ומצביעות על שיפור בגובה ובמשקל, לעומת ילדים באותו אחוזון (מתחת ל-10%) שלא קיבלו את הפורמולה

פרופ' משה פיליפ, מנהל המכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת ב"שניידר" (צילום: "שניידר")

צוות רופאים במרכז שניידר לרפואת ילדים מצא, כי פורמולה ייחודית שניתנה לילדים בריאים שהיו נמוכים ורזים מהממוצע במשך שישה חודשים, שיפרה משמעותית את קומתם ומשקלם. לפי המחקר, על אף שנטלו את הפורמולה במשך תקופה יחסית ארוכה, הילדים גם שמרו על BMI תקין ולא לקו בהשמנת יתר.

לדברי החוקרים, הפורמולה הייחודית איננה מיועדת לילדים שקומתם הנמוכה נובעת מחוסר בהורמון גדילה.

על המחקר שעסק בכך פירסם הצוות מאמר בכתב העת Journal of Pediatrics והוא גם הוצג קודם לכן בכנס רופאי ילדים בספרד. בצוות שביצע את העבודה היו פרופסור משה פיליפ, מנהל המכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת ופרופסור רענן שמיר, מנהל המכון לגסטרואנטרולוגיה, תזונה ומחלות כבד, יחד עם פרופסור ליאורה לזר וד"ר יעל לבנטל, רופאות בכירות במכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת וד"ר מיכל יעקובוביץ'-גוון, דיאטנית וחוקרת במכון.

לפי המחקר, על אף שנטלו את הפורמולה במשך תקופה יחסית ארוכה (6 חודשים), הילדים גם שמרו על BMI תקין ולא לקו בהשמנת יתר

הפורמולה החדשה שנבדקה מכילה חלבון, שומנים, פחמימות, ויטמינים ומינרלים. 200 ילדים החלו במחקר (149 בנים, 171 סיימו). גיל הבסיס היה 6 שנים והילדים היו נמוכים ורזים באופן משמעותי מהממוצע (גובה מתחת לאחוזון 10 ויחס משקל לגובה נמוך), לפני תחילת התבגרותם.

המשתתפים חולקו אקראית לשתי קבוצות: קבוצת המחקר קיבלה במשך שישה חודשים את הפורמולה הייחודית, שפותחה ב"שניידר", בעוד קבוצת הביקורת קיבלה פלצבו לאורך תקופת זמן דומה.

תוצאות המחקר מצביעות על כך שלפורמולה הייחודית פוטנציאל לשיפור הגדילה של ילדים רזים בעלי קומה נמוכה. בימים אלה החל שיווקה של הפורמולה לקהל הרחב.

לאור הצלחת המחקר הראשון, הודיע בית החולים, נפתח עתה במכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת מחקר חדש להאצת הגדילה במתבגרים בריאים ונמוכים. המחקר יתבצע באופן דומה לקודמו. הוא מיועד לנערות מעל גיל 10 ונערים מעל גיל 11, אשר גובהם ומשקלם נמצאים מתחת לאחוזון 10.
הפורמולה תותאם למינם.

מטרת המחקר היא להוכיח שהפורמולה הניתנת למתבגרים תאיץ את גדילתם לעומת מתבגרים שאינם מקבלים אותה. המחקר אושר ב"ועדת הלסינקי" של מרכז שניידר.

לתמצית המחקר בכתב העת המדעי

נושאים קשורים:  חדשות,  פורמולה,  תזונה,  ילדים,  גדילה,  בעיות גדילה,  פרופ' משה פיליפ,  מרכז "שניידר" לרפואת ילדים
תגובות
21.05.2015, 22:28

מטופלים מתענינים באפשרות לנסות להשתמש בפורמולה אצל ילדיהם במקרים של משקל וגובה מתחת לאחוזון 10. מה שם הפורמולה והיכן ניתן להשיגה?