חדשות

בריטניה: ההסתדרות הרפואית הבריטית דורשת להטיל מס גבוה על משקאות מסוכרים

דו"ח מיוחד של ה-BMA קורא לממשלה להטיל מס של 20% לפחות על משקאות מוגזים, המכילים כמויות גדולות של סוכר; לפי הדו"ח, בעוד 15 שנה כשליש מאוכלוסיית המדינה תסבול מעודף משקל

משקאות מוגזים, קוקה קולה (צילום: אילוסטרציה)

ההסתדרות הרפואית הבריטית (BMA) תובעת מהממשלה במדינה להטיל תוספת מס מיוחדת של 20% לפחות על משקאות מתוקים ומסוכרים, כדי להתמודד עם "משבר השמנת היתר" במדינה.

לפי דיווחים בתקשורת הבריטית, על רקע דו"ח מיוחד שתפרסם ההסתדרות הרפואית הבריטית השבוע, צריכת מזון לא בריא ובמיוחד כזה המכיל סוכר אחראית לכ-70 אלף מקרי מוות בטרם עת באי הבריטי.

לפי הדו"ח, צריכת מזון לא בריא ובמיוחד כזה המכיל סוכר אחראית לכ-70 אלף מקרי מוות בטרם עת באי הבריטי

מחברי הדו"ח ציינו, כי בתוספת המס שתטיל הממשלה ניתן יהיה להשתמש לשם סבסוד פירות וירקות טריים. הדו"ח מציין, כי בפחית משקה קל ומוגז רגילה (330 מ"ל) יש 9 כפיות סוכר. עורכי הדו"ח מביאים לדוגמא את המצב במקסיקו, שם מס נוסף שהוטל על משקאות מוגזים ומסוכרים אכן הביא לירידה בצריכה.

צוות ה-BMA שכתב את הדו"ח ציין, כי ילדים בגילאי שנה וחצי עד 3 בבריטניה צורכים מדי יום 36.1 גרם סוכר מעבר לנדרש לגופם; בגילאים 10-4 מדובר כבר ב-60.8 גרם מעבר לנדרש; בגילאים 18-11, כמות הסוכר היומית העודפת מטפסת ל-74.2 גרם בממוצע; בגילאים 64-19 עומדת הצריכה העודפת על 58.8 גרם ובגיל 65 ומעלה – 51.6 גרם סוכר ביום. לצריכה העודפת, שנמשכת למעשה לאורך כל חיי אדם מערבי ממוצע, השפעה רבה על סוכרת והשמנת יתר.

בבריטניה מעריכים עתה, כי בעוד 15 השנים, מעל 30% מהאוכלוסייה תוגדר כסובלת מהשמנת-יתר, משום שרבים כלל אינם מודעים לסכנות הבריאותיות שבצריכת סוכר מיותר על בסיס יומי. כיום, ההמלצה בבריטניה היא שתקרת הצריכה יומית של סוכר במזון לא תעבור 10% מכלל הקלוריות הנצרכות – המלצה שאינה מיושמת במקרים רבים. הדו"ח ממליץ להוריד את שיעור זה ל-5% בלבד.

נושאים קשורים:  חדשות,  בריטניה,  BMA,  ההסתדרות הרפואית הבריטית,  השמנה,  משקל יתר,  משקאות מוגזים,  משקאות מסוכרים,  סוכרת
תגובות