חדשות

"האנשים המדהימים בעולם": עשרות מקרי רפואה נדירים בסדרה של ה-BBC

סדרה מרתקת, המשודרת בימים אלה בכבלים, חושפת עשרות מצבים רפואיים יוצאי דופן המסייעים למדענים בינלאומיים בפריצות דרך רפואיות

הילדה שליבה צמח מחוץ לצלעותיה. מתוך "האנשים המדהימים בעולם", ה-BBC. צילום באדיבות ערוץ 8

"האנשים המדהימים בעולם", The World's Most Extraordinary People, סדרה שצולמה על ידי ה-BBC ומשודרת בימים אלה בערוץ 8 של חברת הכבלים הוט, מציגה עשרות סיפורים של אנשים במצבים רפואיים נדירים, המסייעים למדענים בינלאומיים בפריצות דרך רפואיות.

בין המקרים בסדרה בת שישה פרקים: האיש היחידי בעולם שהתגבר על מחלת האיידס, ילדה שליבה צמח מחוץ לצלעותיה, אדם הסובל מסקלטריוזיס (מחלה נדירה שבה חולים 50 איש בכל העולם ומאופיינת בייצור עצם בצפיפות גבוהה, חזקה פי 1.5 מגרניט), ילדה חולה באנמיה חרמשית שאינה סובלת כלל מתסמיני המחלה בשל נוכחות של המוגלובין עוברי בדמה, גבר צעיר המזריק לעצמו בקביעות ארס נחשים ואדם המסוגל לעצור את נשימתו מתחת למים לפרקי זמן ממושכים ובלתי סבירים.

בעזרת הרופאים שמטפלים בהם ומדענים החוקרים את המקרים, מתגלים התהליכים הנסתרים בגוף האדם, אלה שבזכותם הם מצליחים לשרוד והופכים אותם לכה יוצאי דופן. במקביל, חקר המקרים הללו מעניק הבנה חדשה על גוף האדם ומסייע בפיתוח טיפולים ותרופות. לדוגמה, אישה שיכולה להריח את מחלת פרקינסון עוזרת למדענים למצוא דרך חדשה לאבחון המחלה, או חולה הלוקה בחוסר יכולת לחוש כאב מסייע למדענים לפתח דור חדש של משככי כאבים.

מקרים אחרים, כמו אדם עם יכולת-על לזכור כל פנים שראה אי פעם, אישה החולה במחלה קוגניטיבית ללא חוש כיוון כלל וניצול של פציעת ראש שהתעורר ממנה וגילה את יכולתו לנגן בפסנתר בוירטואוזיות, שופכים אור חדש על אחד החלקים המסתוריים ביותר של גוף האדם, המוח.

"האנשים המדהימים בעולם",BBC , סדרה מרתקת החוקרת את יכולתו של הגוף האנושי להסתגל ולשרוד. ערוץ 8, הוט והוט VOD

לצפייה ליחצו כאן.

נושאים קשורים:  "האנשים המדהימים בעולם",  ערוץ 8,  BBC,  סדרת טלוויזיה,  מקרה נדיר,  חקר המוח,  The World's Most Extraordinary People,  חדשות
תגובות