• יו"ר החברה: ד"ר עידו לוריא
  • מזכ"ל: ד"ר אילן טל
  • גזברית: ד"ר אנג'לה דרניקוב
  • חברי ועד: פרופ' חגי חרמש
  • ד"ר מיכל רפפורט
  • ד"ר סעיד מוחמד מוסא
איפה הכסף

ליצמן לכחלון על מיליארד השקלים שנעלמו: "לא הועבר שקל אחד למשרד הבריאות, לא בפעם הראשונה ולא בשנייה"

ליצמן מציין במכתב נזיפה אל שר האוצר כי כוונת האוצר לממן באותם מיליארד שקל גם את העתקת בית החולים הגריאטרי שמואל הרופא למתחם "שמיר-אסף הרופא" עומדת בסתירה לסיכום תקציבי קודם

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (צילום: מרים אלסטר / "פלאש 90")

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן וצמרת משרדו הוכו בהלם כאשר נכחו לגלות היום (ד') על כך ששר האוצר משה כחלון אמר להנהגת ההסתדרות הרפואית כי הורה להעביר מיליארד שקל למערכת הבריאות עבור מערך הפסיכיאטריה ו"איננו יודע לאן נעלם הכסף".

ליצמן מיהר לשגר מכתב נזיפה לכחלון, עם העתק למנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, ובו כתב: "נדהמתי לקורא הבוקר את אמירתך לפיה, כביכול הועברו מיליארד שקל למשרד הבריאות עבור הפסיכיאטריה. ולא זו אף זו משגילית שלא הועבר הכסף, הוספת והעברת מיליארד שקלים נוספים. אני מניח שנכון למועד הזה כבר הספקתי לערוך בדיקה מקיפה בנושא וגילית שלא הועבר אף שקל אחד למשרד הבריאות מתוך הסכום הזה. לא בפעם הראשונה ולא בפעם השנייה.

"הופתעתי לגלות שגורמי המקצוע במשרדך דורשים שהסכום הזה (מיליארד שקל) יממן גם את העתקת בית החולים הגריאטרי שמואל הרופא למתחם בית החולים שמיר-אסף הרופא. עניין העומד בסתירה מוחלטת לסיכום התקציבי".

ליצמן הדגיש כי בסיכום תקציבי בין משרדי האוצר והבריאות נקבע כי תקודם תכנית רב שנתית לחיזוק תשתיות המערך הפסיכיאטרי בהיקף של מיליארד שקל כאשר הסכום הזה נועד קודם כל למימון העתקת בית החולים הפסיכיאטרי באר יעקב למתחם "אסף הרופא" והיתרה נועדה למימון שיפוצי מבנים במערך האשפוז הפסיכיאטרי, כלומר בשאר בתי החולים. "לצערנו, נכון למועד זה, לא הועבר התקציב כלל".

סגן שר הבריאות מסתמך גם על דיון שהתקיים עם מנהלי בתי החולים יחד עם בכירים במשרד האוצר, ערב ההחלטה על תקציב המדינה ל-2019.

בהמשך המכתב הזועם ציין עוד ליצמן כי "תביעת גורמי המקצוע במשרד האוצר בהקשר ל'שמואל הרופא' "לא תותיר משאבים למערכת הפסיכיאטרית ותביא לכך שהיקף ההוצאה על העתקת בתי החולים לקמפוס אסף הרופא יעלה על 1 מיליארד שקל ויותיר אותנו בחובות כלפי האוצר. אנחנו מתנגדים לכך באופן מוחלט והעניין הזה אף איננו בהלימה עם הסיכום שהושג עימכם".

ליצמן דורש ששר האוצר ינחה את אנשי משרדו להעביר שני מיליארד שקל, "עליהם התייחס השר על מנת שנוכל להביא לשינוי הנדרש במערכת בריאות הנפש". כמו כן הוא ביקש שוב שיוקצו משאבים לתוספת כוח אדם  למערכת זו הזקוקה לעוד ידיים מטפלות כדי להתמודד עם עומסי העבודה המוטלים עליה.

נושאים קשורים:  שר האוצר משה כחלון,  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  תקציב,  בית החולים שמואל הרופא,  בית החולים שמיר-אסף הרופא,  פסיכיאטריה,  חדשות,  איפה הכסף
תגובות
אנונימי/ת
20.03.2019, 18:16

ליצמן הוא שקרן פתולוגי !
נוכל שמקומו בכלא ביחד עם הפדופילית הקרימינלית לייפר.

רק הגשת תלונה למשטרה.
האיגוד הפסיכיאטרי עם הר"י קדימה

20.03.2019, 20:30

מאוד משונה.
לבדוק לנערי האוצר בכיסים.

אנונימי/ת
20.03.2019, 23:55

ליצמן שקרן וגנב גדול
לא מאמין לאמוצא פיו מליון שנה בקבר.
והמנכל שלו עוד יותר גרוע ממנו