קורונה בישראל

ב"הדסה" דורשים סיוע של 170 מיליון שקל - מאיימים לצמצם את פעילות חדר המיון

מנגנון הקאפ החדש מונע מ"הדסה" את מימון הטיפול בחולי קורונה והיכולת לתת שירותים רפואיים אחרים | פרופ' רוטשטיין הודיע לשר הבריאות: אם לא יקבל מיד סיוע כספי, חדר המיון ייסגר ליומיים בשבוע

פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל "הדסה", במחאת האחיות האחרונה. "החקיקה החדשה לא זו בלבד שאיננה מסייעת ל'הדסה', היא אף פוגעת במרכז פגיעה קשה". צילום: אורן בן חקון/ דוברות בית החולים

מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה בירושלים, פרופ' זאב רוטשטיין, הודיע אמש (ד') במכתב לשר הבריאות יולי אדלשטין ולמנכ"ל משרדו פרופ' חזי לוי כי "ללא סיוע מיידי בסך 170 מיליון שקל - החל מיום ראשון הקרוב, חדר המיון ייסגר פעמיים בשבוע למשך 24 שעות בכל פעם". כך מדווח הבוקר (ה') אדריאן פילוט ב"כלכליסט".

אתמול התקיימה ישיבה בהשתתפות נציגי "הדסה", נציג משרד הבריאות והחשב המלווה של "הדסה", במטרה לברר את השלכות מתווה ה"קאפ" החדש על יכולתה של "הדסה" לספק שירותים רפואיים. הישיבה התפוצצה והנציגים לא הגיעו להסכמות.

לפי מתווה ה"קאפ" (מנגנון ההתחשבנות בין הקופות לבתי החולים) החדש עליו החליט משרד הבריאות, נאלצות הקופות לשלם ב-2020 לכל בית חולים סכום השווה ל-101.5% מהסכום ששולם ב-2019, ללא קשר להיקף השירותים שקיבלו מאותו בית חולים. לכאורה, השינוי הזה אמור להיטיב עם בתי החולים ולסייע להם במשבר הקורונה, אך לא עם "הדסה" ו"שערי צדק", בתי חולים עצמאיים-ציבורייים, שבשניהם מטופלים עתה רוב חולי הקורונה בירושלים והוצאותיהם על הקמת מחלקות הקורונה הסתכמו ב-170 מיליון שקל, מעל התכנון.

פרופ' רוטשטיין: "החקיקה החדשה לא זו בלבד שאיננה מסייעת ל'הדסה', היא אף פוגעת במרכז פגיעה קשה ומונעת ממנו גם את המימון המוגבל עבור הטיפול בחולי הקורונה על פי דרישת המדינה. 'הדסה' סיפקה את הטיפול בהתאם להוראות המדינה באמצעות משרד הבריאות, פעלה להתייעל, לשמר ואף להגדיל את השירותים הרפואיים וזאת למרות מגיפת הקורונה, תוך שהיא מסתמכת על הבטחות המדינה כי יתקבל מימון עבור הטיפול בחולי הקורונה".

לדבריו, בישיבה שהתקיימה אתמול חידדו נציגי המדינה את המסר לפיו מאחר שפעילות "הדסה" כבר נושקת לתקרה הקבועה בחקיקה החדשה, באחריותה לצמצם פעילות רפואית, לרבות טיפול בחולי קורונה. "לפיכך אבקש את הנחיית המנכ"ל הברורה בכתב כי אנו מתבקשים שלא לספק שירותים רפואיים במיידית ולסגור את שערינו בפני חולים שיבקשו לקבל את השירותים ה'עודפים'", כתב פרופ' רוטשטיין במכתבו לשר הבריאות ולמנכ"ל המשרד.

נושאים קשורים:  מנגנון הקאפ,  פרופ' זאב רוטשטיין,  שערי צדק,  שר הבריאות יולי אדלשטיין,  פרופ' חזי לוי,  קורונה,  חדשות,  גירעון תקציבי,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות