חדשות

מענק מחקר אירופי למחקר ישראלי: ננו חלקיקי זהב לטיפול בסרטן

מועצת המחקר האירופי העניקה 150 אלף יורו לפרופ' רחלה פופובצר מאוניברסיטת בר אילן לקידום קונספט חדש לשילוב נוגדנים ותרופות כימותרפיות ADC בטיפול בגידולי סרטן

כימותרפיה (אילוסטרציה)

פרויקט מבוסס ננו חלקיקי זהב לייעול הטיפול בסרטן השד, בראשות פרופ' רחלה פופובצר, מהפקולטה להנדסה באוניברסיטת בר אילן והמכון לננו-טכנולוגיה וחומרים מתקדמים, זכה במענק בסך 150,000 יורו מטעם מועצת המחקר האירופי.

מענקי מועצת המחקר האירופי European Research Council ERC) Proof of Concept Grant) מאפשרים לחוקרים לקדם את רעיונותיהם משלב המחקר לעבר יישומים חדשניים. מחקרה של פרופ' פופובצר וצוותה מציע קונספט חדש לשילוב של נוגדנים ותרופות כימותרפיות ADC בטיפול בגידולי סרטן, כמו הגידולים המאפיינים את סרטן השד.

פרופ' רחלה פופובצר. "הדגמה של הוכחת הרעיון משלבת יעילות ובטיחות במודלים של סרטן שד מסוג טריפל נגטיב". צילום: אונ' בר אילן

פרופ' פופובצר בנתה ננו-חלקיקי זהב מצופים באינסולין המשמשים כפלטפורמה חדשנית ל-ADC. פלטפורמה זו מתגברת על אתגרים מרכזיים הקיימים כיום בפיתוחים של ה-ADC וביניהם: יכולת הקשירה של תרופות לנוגדן לשיפור יעילות הטיפול.

"במסגרת פרויקט ה-GOLDEN-ADC, אנו רואים לנגד עינינו השגת התקדמות משמעותית בפיתוח הטכנולוגיה באמצעות הדגמה של הוכחת הרעיון המשלבת יעילות ובטיחות במודלים של סרטן שד מסוג טריפל נגטיב", מציינת פרופ' פופובצר.

זוהי אינה הפעם הראשונה שמחקריה של פרופ' פופובצר הוכרו על ידי מועצת המחקר האירופית. בחודש מרץ 2022 היא קיבלה את מענק ה-Consolidator Grant של המועצה עבור פרויקט המחקר החדשני BrainCRISPR, שהציג ננו-פלטפורמת זהב חדשנית להבאת ביו-מולקולות CRISPR לתוך המוח על מנת לרפא מחלות מוח גנטיות נדירות.

נושאים קשורים:  פרופ' רחלה פופובצר,  אוניברסיטת בר אילן,  ננו-חלקיקים,  מחלות סרטן,  מחקרים,  מענק מחקר,  חדשות
תגובות